Aludni is kéne valahol...

2009.08.17. 16:24

Elöször is, bocsànatot kérek a mai poszt helyesiràsi hibàiért, de olyan gépröl irok, ahol nincs magyar billentyûzet...

Igen, a szàllàs. Talàn az egyik legbonyolultabb pontja az utazàsnak, vagy az itt tartozkodàsnak. Valamint ez az a pont, ahol minden àllhat, vagy bukhat...

Mindenekelôtt az igenyeinkkel kell tiszàban lenni, azaz hogy mit szeretnénk... a hatàr a csillagos ég. Egyvalamit le kell szögezni : szàllàs szempontjàbol Pàrizs dràga. Nagyon. A belvàrosban 100-120 Eurot kell minumum egy hotelszobàra szàmolni, és ez még messze van a luxustol; àltalàban egy 8-9 négyzetméteres szoba, szerencsésebb esetben fürdöszobàval, kevésbé szerencsés esetben a folyoso végén közös fürdöszobàval/wc-vel. mindenképpen olyan hotelbe menjünk, amiröl jokat hallottunk, sajnos elég sok lepukkant szàlloda van ahol elöfordulhat hogy "làtogatokkal" (gy.k. csotàny, bogarak) kell megosztanunk az àgyunkat. Mielött foglalnànk, menjünk fel a www.tripadvisor.com oldalra és keressünk rà a szàllodàra. Persze, szelektàlni mindig kell, nyilvàn egy amerikai turista màshoz van szokva mint egy magyar, de hasznos informàciokat mindig talàlhatunk az adott hotelröl.

Vegük sorba tehàt a lehetöségeket...

A legolcsobb lehetöség, hogy helyi magyaroktol probàlunk szobàt/lakàst bérelni. 20-30 Euro körüli àron màr talàlunk szàllàst személyenként. Ennek elönye, hogy megùszhatjuk a kommunikàcios problémàkat, és többnyire konyhahasznàlat is benne foglaltatik az àrban. Ezzel elég sokat lehet sporolni, hiszen nem vagyunk kénytelenek minden esetben étterembe menni ha meleg ételre vàgyunk, hanem csak egyszerûen összedobunk egy tésztàt, vagy valami egyebet, fejenként legalàbb 10 eurot (egy mùzeumi belépôjegy àra) megtakaritva ezzel. A hàtrànya, hogy többnyire a külvàrosban vannak ezek a szàllàsok, bàr mivel a közlekedési hàlozat meglehetösen jol kiépitett, ez annyira nem tünik fel.

Hostelek: ez eléggé zsàkbamacska, foglalàs elött mindenképpen nézzünk utàna. Arban kicsit dràgàbbak mint a magànszàllàsok, sajnos kényelmi szempontbol viszont nem érik el azok szinvonalàt-gyakran egész kicsi szobàk vannak, esetleg olyan hàzakban ahol nincs lift igy több emeletet màszni kell felfelé. Szegényebb kerületekben szàmolni kell azzal is, hogy, akàrcsak errefelé az olcsobb hotelekben, gyakran bevàndorlok laknak bennük hosszabb ideig, amig a papirjaikra, vagy kibérlendö lakàsra vàrnak... sokszor a szinvonal is ennek megfelelö.

Ha mindenképpen hotelbe szeretnénk menni, akkor kicsit többet kell ràszànnunk. Igaz, 50 Euro körül màr talàlunk Formule 1 hoteleket, de ezek a körgyürü (Boulevard Périphérique) mentén helyezkednek el, ennél fogva eléggé zajosak. Kis szobàk vannak, a fürdöszoba a folyoso végén. Ha valaki ezt vàlasztja, annak mindenképpen azt ajànlom, hogy inkàbb a déli részre jöjjön, az északi (St Ouen és környéke) nem tartozik éppen a biztonsàgos környékek közé- messze van a metrotol és bevàndorlonegyedeken kell àtvàgni. Ugy àltalàban ez a szabàly érvényes a Pàrizs környéki hotelekre, ha az irànyitoszàm 93-assal kezdödik, inkàbb kerüljük el a környéket. Pàrizson belul pedig, ha tehetjük, hagyjuk ki a 18-19-20. kerületeket. Itt àltalàban reggeli nincs az àrban, és ha enni szeretnénk, azt a vàrosban vagyunk kénytelenek megtenni.

Ha viszonylag elérhetö àron szeretnénk korrekt minöséget, akkor az Ibis, Etap, Kyriad hotellàncokat, esetleg az All Seasons hoteleket tudom ajànlani. Egyszerü berendezésüek a szobàk, de kényelmesek, interneten lehet nàluk foglalni, Kyriad és Ibis a vàroson belül is van (pl. a 12-13. kerületben, ami elég jo környéknek szàmit). Reggeli többnyire itt sincs az àrban, a szobàk àra pedig (elhelyezkedéstöl függöen) 80-90 eurotol kezdödik.

Ha egy kicsit több pénzünk van, akkor appart hoteleket is vàlaszthatunk (Pierre & Vacances, MySuite Appart Hotel, Citadines), ezek àra azonban igen borsos, viszont sokat sporolhatunk ismét azon, hogy konyha is van az appartmanban.

Egy jo tanàcs: ha a hotelszoba nem eleve reggelivel van, hanem ajànljàk a reggelit, akkor a következökre nem àrt odafigyelni:

Gyakran a reggeli àra igen dràga ahhoz képest, hogy mit adnak. A franciàk föleg édeset esznek reggel (kis croissant, esetleg vajas-lekvàros baguette, kàvé). Hacsak nem büféreggelit ad a szàlloda, akkor jo eséllyel szàmithatunk arra, hogy naponta 7-8 euroert a fent emlitetteket kapjuk, mig ugyanazt a sarki péknél joval frissebben 1-2 euroert megvehetjük, kàvézokban pedig màr 2 eurotol van "formule petit-déjeuner" azaz reggeli menü (kàvé+croissant). A büféreggeli àra a legtöbb helyen 13 euro körül van, de ennyiért komplett ebédet kapunk màshol, ha a pékségben veszünk egy szendvicset reggelire egy üditövel (igen böséges), akkor 3-4 eurobol meguszhatjuk ezt is. Boltban vàsàrlàs esetén (ha van egy kis konyha ahol el tudjuk késziteni a reggeli szendvicset) pedig még kevesebböl. A baguette 0.80 euroba, vaj kb 0.50 euroba (250 g), sonka 1-2 euroba (4 szelet) kerül...

Erdemes tehàt ràkérdezni a recepcion, hogy mennyi a szoba, ha nem kérünk reggelit. Es ha ùgy döntöttünk, hogy nem kérünk, akkor ezt az elején, és fizetéskor is jelezzük, nehogy meglepetés érjen a szàmlàzàskor.

Ha hosszabb idore jövünk, akkor bizony meg kell küzdeni a lakàskereséssel, ami felér egy pàr àllàsinterjùval, no de erröl majd a következö posztban...

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.